Od sportu do e-sportu

07.06.2019 2 minuty na przeczytanie artykułu

Pod koniec kwietnia Totalizator Sportowy – właściciel marki LOTTO – oraz organizatorzy Polskiej Ligi Esportowej ogłosili rozpoczęcie współpracy na cały rok 2019. To krok w realizacji misji wspierania rozwoju polskiego e-sportu, a w szczególności młodych talentów.

 

Marka LOTTO została partnerem tytularnym Dywizji Profesjonalnej, a co za tym idzie, również jednym z podmiotów wspierających Polską Ligę Esportową. Współpraca została ogłoszona na cały rok 2019, w trakcie którego zostaną rozegrane aż dwa sezony rozgrywek ligowych.

– Wejście Totalizatora Sportowego i marki LOTTO w Polską Ligę Esportową oraz wszystkie inne inicjatywy spółki związane z polskim gamingiem są najlepszym dowodem na to, że patrzymy na współpracę ze środowiskiem e-sportowym jako działanie długofalowe, mając oczywiście na uwadze standardy bezpiecznej i odpowiedzialnej rozrywki. Nasze zainteresowanie rynkiem gamingowym to między innymi efekt kolejnej dynamicznej fazy rozwoju jaką przechodzi spółka w ostatnim czasie. Od niedawna bowiem na polskim rynku istnieje możliwość grania online w najpopularniejsze gry LOTTO. Jesteśmy największym mecenasem polskiego sportu, chcemy być także postrzegani przez graczy jako największy mecenas polskiego e-sportu – powiedział podczas konferencji prasowej Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego.

Mecenas sportu

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, od wielu lat jest największym mecenasem polskiego sportu. Spółka wspiera jego rozwój na kilku poziomach, m.in. poprzez przekazywanie środków z dopłat do gier liczbowych i loterii pieniężnych. Od 1994 roku było to ponad 12 mld złotych!

Spółka, także poprzez środki własne, wspiera wybrane organizacje, kluby oraz wydarzenia sportowe – Ekstraklasa, Polska Liga Koszykówki, Tour de Pologne czy sponsoring Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, który trwa już od 25 lat – to tylko kilka z wielu inicjatyw Totalizatora Sportowego.

Droga do e-sportu

Po wielu latach wspierania przez Totalizator Sportowy rozwoju polskiego sportu przyszedł czas na e-sport. Rozwój firmy motywuje szeroko rozumiana digitalizacja, którą możemy zaobserwować poprzez m.in. od niedawna istniejącą na polskim rynku możliwość grania online w najpopularniejsze gry LOTTO oraz uruchomienie przez spółkę pierwszego legalnego internetowego kasyna. Już w lutym mieliśmy okazję obserwować pierwsze inwestycje Totalizatora Sportowego w branżę sportów elektronicznych. Wówczas marka LOTTO została partnerem wszystkich transmisji z turniejów organizowanych przez ESL: ESL One, ESL Pro League oraz z marcowego Intel Extreme Masters 2019.

Nieprzypadkowo informacja o partnerstwie Totalizatora Sportowego z Polska Ligą Esportową została ogłoszona w trakcie trwającego na warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu Game Jam Square – imprezy skierowanej do miłośników Game Dev’u, na której odbył się prawdziwy e-sportowy hit tej wiosny w Polsce – turniej LOTTO Puchar Zdobywców Pucharów w Counter-Strike: Global Offensive. Do udziału w zawodach zaproszono cztery najlepsze polskie drużyny.

– Podjęcie współpracy przez właściciela marki LOTTO oraz Polską Ligę Esportową to ogromna szansa dla wszystkich zawodników Dywizji Profesjonalnej. Partnerstwo pozwoli na zorganizowanie rozgrywek na jeszcze wyższym poziomie. Wspólnie z Totalizatorem Sportowym chcemy dać szansę młodym, utalentowanym e-sportowcom na zaistnienie w branży sportów elektronicznych, a dzięki podjęciu współpracy ten cel będzie o wiele łatwiejszy do osiągnięcia – podkreślała Lena Bortko, Product Manager Polskiej Ligi Esportowej.

E-sport stał się zjawiskiem międzynarodowym, a jego rosnąca popularność widoczna jest także w Polsce.  Coraz więcej dużych firm zainteresowanych jest tym obszarem, a wejście przez właściciela marki LOTTO w branżę sportów elektronicznych można traktować jako rozpoczęcie przełomowego okresu dla polskich miłośników wirtualnej rozgrywki.